|
Mýty a skutečnost
Homosexualita a souboj pohlaví
V Bibli i Koránu se opakuje
důrazné varování před sexem mezi muži.
Příčina negativního vztahu k homosexualitě není v posvátných
knihách nijak vysvětlena. To může vést k domněnce, že se
jedná pouze o dnes již přežité fóbie a barbarství starých
kultur, které v dnešním liberálním světě nemají místo.
Existuje však věky předávané varování a zdůvodnění, proč je
homosexualita tolik nebezpečná pro lidskou společnost. |
|
Zničení Sodomy a Gomory, John Martin.[1] |
Homosexualita v Hebrejské Bibli
Genesis
Hned v prvé kapitole knihy Genesis je psáno:
CEP[2] Genesis
1:27-28
Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl
obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil. A Bůh jim požehnal a
řekl jim: "Ploďte a množte se a naplňte zemi. |
CEP Genesis
2:24
Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a
stanou se jedním tělem. |
Podle Bible stvořil Bůh člověka jako muže a ženu. Muž a žena ve svazku vytvářejí
jednoho celého člověka, jedno tělo.[6] Jim
oběma a právě jim jako svazku dvou polovic, muže a ženy, věnoval zemi, aby zde žili v partnerství a
mohli plodit děti. Svazky dvou mužů či dvou žen jsou tomuto záměru
zřetelně cizí.
V knize Genesis je uveden varovný příběh zániku měst Sodomy a Gomory.
Právě z názvu Sodomy bylo odvozeno pojmenování pro zvrácené sexuální
chování - sodomii. Sodomie označuje společensky neakceptované sexuální
chování, např. anální sex, stejnopohlavní styk či sexuální styk se
zvířaty.[7]
Ve městech Sodomě a Gomoře se rozmohlo hříšné jednání lidí,
které vyvolalo boží hněv. Do Sodomy byli sesláni nebeští
poslové, aby byla dána lidem ještě poslední šance nebo
zachráněni alespoň ti spravedliví. Posly přijal ve svém domě Lot
s rodinou. Mužové sodomští však dům oblehli a požadovali vyvést ven
ony cizí muže, aby je "poznali": |
|
Sodomité provokují hněv boha, François Elluin,
1789.[7] |
CEP Genesis
19:4-5
Dříve než ulehli, mužové toho města, muži sodomští, lid ze
všech koutů, mladí i staří, obklíčili dům.
Volali na Lota a
řekli mu: "Kde máš ty muže, kteří k tobě této noci přišli? Vyveď
nám je, abychom je poznali!" |
Oním "poznáním" bylo míněno sexuální poznání mezi muži, tedy homosexuální
styk.
Příslušné hebrejské slovo je tvořeno kořenem[b]
ידע
, který může být dle kontextu překládán jako pozorovat, provést, poznat
nebo mít sexuální styk. Dle biblických morfologických slovníků
zde v tomto verši celé slovo
וְנֵדְעָ֖ה
znamená homosexuální styk.[8]
Tomu odpovídá i pokračování příběhu:
CEP Genesis
19:5-9
Volali na Lota a řekli mu: "Kde máš ty muže, kteří k tobě této
noci přišli? Vyveď nám je, abychom je poznali!"
Lot k nim vyšel ke vchodu, dveře však za sebou zavřel. Řekl:
"Bratří moji, nedělejte prosím nic zlého. Hleďte, mám dvě dcery,
které muže nepoznaly. Jsem ochoten vám je vyvést a dělejte si s
nimi, co se vám zlíbí. Jenom nic nedělejte těmto mužům! Vešli
přece do stínu mého přístřeší." Oni však vzkřikli: "Kliď se!" A
hrozili: "Sám je tu jen jako host a bude dělat soudce! Že s
tebou naložíme hůř než s nimi!" Obořili se na toho muže, na
Lota, a chystali se vyrazit dveře. |
Lot tedy sodomským mužům nabízí k sexuálnímu poznání vlastní dcery,
aby tak uchránil své hosty. Sodomští to však odmítají, chtějí homosexuální
styk s cizinci, dívky je nezajímají.
Některé překlady uvádějí požadavek sodomských mužů doslovně jako "abychom
je poznali" ovšem v jasném smyslu sexuálním resp. homosexuálním, jiné překlady přímo
uvádějí "abychom s nimi měli důvěrný styk" či "abychom s nimi měli sex":
Poznání ve smyslu sexuálního styku je zmíněno i ve verších Genesis
4:1, 1. Královská 1:4 či Soudců 19:22.
Nebeští poslové se před homosexuálním útokem v Sodomě ubránili a Lotovi s
jeho rodinou pomohli město hříchu opustit. Sodoma a Gomora se
všemi obyvateli i celým okolím pak byly zničeny.
Kniha Soudců
Příběh o Sodomě byl převzat také ve vyprávění o provinění židovského klanu Benjamínovců. Do benjamínské Gibeje se uchýlil na noc lévijský poutník s
konkubínou a pomocníkem. Ve svém domě poutníka s doprovodem přijal starý muž:
CEP Soudců
19:21-25
Uvedl ho do svého domu a pro osly připravil krmivo. Umyli si
nohy, jedli a pili. Byli dobré mysli, avšak hle, mužové města,
muži ničemníci, obklíčili dům, tloukli na dveře a vyzývali toho
starého muže, hospodáře: "Vyveď muže, který vešel do tvého domu,
ať ho poznáme!" Tu k nim ten hospodář vyšel a domlouval jim: "Ne
tak, moji bratři! Nedopustíte se přece něčeho tak zlého! Vždyť
tento muž vešel do mého domu. Nesmíte spáchat takovou hanebnost!
Tady je má dcerka, panna, a jeho ženina. Hned je vyvedu. Můžete
je zneužít a nakládat s nimi, jak se vám zlíbí, ale vůči tomuto
muži nesmíte spáchat takovou hanebnost." Ti muži ho však
nechtěli ani slyšet. Proto popadl ten muž svou ženinu a vyvedl
jim ji ven. Obcovali s ní a zneužívali ji celou noc až do rána;
propustili ji, teprve když vzešla jitřenka. |
Gibejští mužové dům oblehli a požadovali poznat (וְנֵדָעֶֽנּו.) cizího muže. Opět jde
o požadavek homosexuálního styku.
Hostitel se nabídnul obětovat jim svou dceru, to však benjamínovci
odmítli. Host tedy vyvedl svou družku, kterou gibejští znásilnili k
smrti.
Proti izraelskému kmenu benjamínovců, kteří chránili Gibeu, pak Hospodin
svolal ostatní izraelské kmeny a potrestal je za jejich
hanebnosti smrtí. Město bylo vybito a vypáleno.
Leviticus
Ve dvou kapitolách knihy Leviticus (3. kniha Mojžíšova) je homosexuální styk mezi muži
přímo jmenován a jednoznačně odsouzen pod nejvyšším trestem. Hospodin
zde varuje skrze Mojžíše všechny Izraelity před ohavností obcování muže
s mužem:
CEP[2] Leviticus
18:22
Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.
B21[3]
Leviticus 18:22
Nesmíš obcovat s mužem jako se ženou, je to ohavnost!
BKR[4] Leviticus
18:22
Nebudeš obcovati s mužským pohlavím, scházeje se s ním jako s
ženou; nebo ohavnost jest. |
CEP Leviticus
20:13
Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti;
musejí zemřít, jejich krev padni na ně.
B21 Leviticus 20:13
Kdokoli by obcoval s mužem jako se ženou, oba spáchali ohavnost.
Musejí zemřít - jejich krev ať padne na ně!
BKR Leviticus 20:13
A kdož by se scházel s pohlavím mužským jako s
ženou, ohavnost učinili oba dva. Smrtí umrou, krev jejich bude
na ně. |
V 18. i 20. kapitole jsou uváděny zakázané sexuální praktiky, mezi
nimiž je jmenován také sexuální styk mezi muži.[a]
Hospodin zde předává Mojžíšovi přikázání, kterými se musí řídit Izraelité v
zemi zaslíbené, kam právě putují pouští na svém útěku z Egypta. Varování před homosexuálním
stykem se však netýká jen Izraelitů. V dalších verších je jasně
vysvětleno, že toto jednání patří k sexuálním ohavnostem, které
znečišťují zemi a jsou
trestány vyhlazením celých národů, nejen Izraelitů v Zemi zaslíbené:
CEP Leviticus 18:22-30
Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.
Nebudeš obcovat s žádným dobytčetem a neznečistíš se s ním. Ani
žena se nepostaví před dobytče, aby se s ní pářilo. Je to
zvrhlost.
Ničím z toho všeho se neznečišťuj, neboť tím vším se znečišťují
pronárody, které před vámi vyháním.
Jimi byla znečištěna země. Proto jsem ji ztrestal pro její
nepravost a ona vyvrhla své obyvatele.
Vy tedy dbejte na má nařízení a na mé řády, ať se nedopustíte
žádné z těchto ohavností, ani domorodec, ani ten, kdo přebývá
mezi vámi jako host.
Všech těchto ohavností se totiž dopouštěli mužové této země,
kteří byli před vámi, takže země byla znečištěna.
Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili, jako vyvrhla
pronárod, který byl před vámi.
Každý, kdo se dopustí kterékoli z těchto ohavností, bude
vyobcován ze společenství svého lidu.
Proto dbejte na to, co jsem vám uložil. Nesmíte jednat podle
ohavných zvyklostí, které byly páchány před vámi. Neznečišťujte
se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh. |
Podle biblické knihy Leviticus bylo obcování muže s mužem ohavností,
kterou se znečistili již někteří mužové před příchodem Izraelitů.
Znečistili svým jednáním zemi a země je vyvrhla. Každý, kdo se dopustí
některé z ohavností, kam patří i styk muže s mužem, musí být vyobcován
ze společenství. Jinak bude celá společnost vyvržena a zahubena.
Láskyplný vztah mezi muži odsuzován nebyl (viz. 2. Sam 1:26). Sexuální styk mezi muži
však měl být trestán smrtí. Méně přísně bylo pohlíženo na homosexualitu
mezi ženami. Hebrejská Bible (Tóra) ji nijak nezmiňuje. Ženská homosexualita byla zakázána
až židovskými zákony v Talmudu. V kodexu Mišne Tora je mužská
homosexualita označována jako hlavní zločin, ženská homosexualita
jako obscénnost.[5]
Ortodoxní judaismus vnímá homosexualitu jako hříšnou a opovrženíhodnou
praktiku. Moderní proudy judaismu jsou již ve výkladu Tóry značně
benevolentnější. V reformním judaismu se gayové či lesby mohou stát
dokonce učiteli i rabíny a byly založeny již prvé gay synagogy.[5] Reformní židovská hnutí
dnes umožňují náboženské sňatky osob stejného pohlaví. Stále častěji dochází
ze strany židů dokonce k otevřené propagaci homosexualismu orientovanou
však zejména směrem mimo židovskou komunitu.
Homosexualita v Křesťanské Bibli
Pavlovy listy
Vysoce negativní názor na homosexualitu mužů i žen vyjadřuje apoštol
Pavel ve svém listu Římanům:
CEP Římanům 1:13-28
Rád bych, abyste věděli, bratří, že jsem už často zamýšlel
přijít k vám, abych i mezi vámi sklidil nějaké ovoce, tak jako
mezi jinými národy; ale až dosud mi v tom bylo vždy zabráněno.
Cítím se totiž dlužníkem Řeků i barbarů, vzdělaných i
nevzdělaných...
Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti
lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu... Poznali
Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž
jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se
ocitla ve tmě... Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby
pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů. Proto
je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže
zneuctívají svá vlastní těla; vyměnili Boží pravdu za lež a
klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben
na věky! Amen. Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich
ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži
zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k
druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě
dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost. Protože si
nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas
jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší. |
Pavel tedy označuje vzájemný styk mezi muži za hanebnost, zcestnost
a produkt zvrácené mysli.
V 1. listu Korintským popisuje Pavel seznam hříchů těch, kteří
nevstoupí do Božího království. K hříšníkům patří také μαλακοὶ -
zženštilí a ἀρσενοκοῖται
- homosexuálové:
NKB[9] 1. Korintským
6:9
Cožpak nevíte, že nespravedliví nebudou dědici
Božího království? Nemylte se! Smilníci ani modláři,
cizoložníci, zženštilí ani homosexuálové, |
Pojem
zženštilí - μαλακοὶ (v
některých překladech měkcí, nemravní, zženštilci,
katamité) označoval
muže, kteří při homosexuálním styku představovali pasivního partnera. Viz.
např. Gingrich lexicon[10] či Friberg lexicon[11] :
Pojem
homosexuálové - ἀρσενοκοῖται
(v překladech také zvrácení, zvrhlíci, samcoložníci)
znamenal ty, kteří mají při homosexuálním styku aktivní úlohu nebo obecně homosexuály. Viz. např. Gingrich lexicon[10]:
List Judův
V listu Judově se autor (podle tradice apoštol Juda) vrací k příběhu
o Sodomě a Gomoře. Připomíná, že tamní obyvatelé byli pro jejich
oddávání se velkým nemravnostem (
ἐκπορνεύσασαι ) potrestáni věčným ohněm:
NKB List Judův 1:7
Jako [i] Sodoma a Gomora a okolní města, která se oddala
smilstvu podobným způsobem [jako] tito a odešla za jiným tělem,
jsou vystavena za příklad, když nesou trest věčného ohně, |
Křesťanské církve homosexuální vztahy
a zejména homosexuální styk mezi muži odsuzovaly. Katechismus katolické
církve v bodech 2357-9 a 2396 uvádí, že samotné nezaviněné homosexuální
sklony nejsou hříchem ale zkouškou, výzvou aby homosexuál s nimi bojoval
podobně, jako člověk musí bojovat se svými zlými náklonnostmi. hříchem
je teprve, když homosexualitě podlehne. Papež Jan Pavel II. považoval
snahy o uzákonění manželství mezi homosexuály za politováni hodnou
zvrácenost. V r. 1999 se postavil Evropskému parlamentu, který vyzýval k
legalizaci takových svazků: "Evropský parlament neoprávněně poskytl
právní základ zvrácenému chování, jež odporuje Božím záměrům... není
dovoleno falšovat mravní normy...".[16]
Římskokatolická Instrukce o kněžství a homosexualitě (listopad 2005)
zakazuje přijímat do kněžského semináře osoby, které mají hluboce
zakořeněné homosexuální sklony nebo sympatizují s tzv. gay-kulturou
(včetně zákazu jejich svěcení).[5]
Postupně se však i zde prosazuje trend aktivní homosexualitu
tolerovat. V americké episkopální církvi již byl vysvěcen na biskupa
duchovní žijící v homosexuálním svazku. Nesouhlas mnoha věřících vyvolal
rozkol v této církvi a pozastavení svěcení a žehnání stejnopohlavních
svazků.
Tam, kde církve označují homosexuální styk za nemravný, jsou stále
silněji napadány bojovníky za toleranci, zastánci a propagátory
sexuálních deviací.
Homosexualita v Koránu
Korán potvrzuje, že hlavním proviněním Lotových mužů (viz. biblický
příběh o Sodomě)byla jejich
homosexualita - vášeň vcházet k mužům místo k ženám:
Korán[13] 7: 80-84
A hle, pravil Lot lidu svému: „Zdaž budete se oddávat
nemravnosti, jíž před vámi se žádný na světě tomto nedopustil? Vždyť
vy z vášně své k mužům vcházíte místo k ženám! Vy věru jste lid, jenž
všechnu míru překračuje!“ A bylo odpovědí národa jeho jedině to, že
řekli: „Vyžeňte je z města svého, neboť to jsou lidé, kteří o čistotu
usilují!“ A zachránili jsme jej i rodinu jeho kromě ženy jeho, jež
byla s těmi, kdož se omeškali. A seslali jsme na ně déšť - a pohleď,
jaký byl konec provinilců! |
Korán 27: 54-58
A poslali jsme Lota, a hle, pravil lidu svému: „Budete se stále
neřestem, jež sami dobře vidíte, oddávat? Což budete i nadále z
vášně chodit k mužům raději než k ženám? Ba vy věru jste lid
zpozdilý!“ A bylo odpovědí jeho lidu jedině to, že řekli:
„Vyžeňme rod Lotův z města našeho, vždyť jsou to lidé, kteří
čistí chtějí zůstat!“ A zachránili jsme jej i jeho rodinu kromě
ženy jeho, neboť jsme již určili, aby byla mezi těmi, kdož se
opozdili. A déšť zhoubný jsme na ně spustili; a jak hnusný to
byl déšť pro ty, kdož marně varováni byli! |
Korán 29: 28-29
A vyslali jsme Lota, aby pravil k lidu svému: „Vy dozajista
pášete takové nemravnosti, jaké nikdo z lidstva veškerého před
vámi nedělal. Což budete vskutku vcházet k mužům,
přepadávat na cestách a páchat skutky zavrženíhodné ve
shromážděních svých?“ A bylo odpovědí lidu jeho jedině to, že
řekli: „Předveď nám tedy trest Boží, jsi-li pravdomluvný!“ |
Sůry potvrzují, že mužové Lotovi páchali různé nemravnosti, vcházení
muže k muži však byl skutek nejhorší. Lotovi soukmenovci se snažili svést i
jeho
hosty (54:37). Lot s nebeskými posly však byli zachráněni, město
nemravnosti obráceno naruby (11:82) a duše provinilců propadly
věčnému ohni (40:47-50).
Všechny hlavní islámské větve homosexualitu zakazují. Stejnopohlavní
touhy jsou tolerovány, sexuální vztahy jsou však přestupkem proti
Koránu. Homosexualita je islámem považována za těžký hřích. Homofobii
však tradiční islámu nepodporuje a ve starší literatuře se občas
objevovaly i homoerotické náměty. V posledních létech začíná negativní postoj
vůči homosexualitě odeznívat. V Paříži byla v roce 2012 otevřena malá mešita pro homosexuály.[14]
[15]
Důvody kritiky homosexualismu
Důvody k zákazu homosexuálních styků nejsou v posvátných knihách
zcela vysvětleny a někdy je dokonce zpochybňováno, zda jsou v Písmu
skutečně jednoznačně odsuzovány homosexuální praktiky.
Někdo spojuje odmítavý postoj Písma k sexuálním stykům mezi muži s
obavami před pohanskými
kulty, kde prý byly sexuální deviace a prostituce součástí
náboženského života. V očích židů a křesťanů mohla být
pohlavní nevázanost a výstřednost typickým hříchem pohanů. To by
znamenalo, že pokud již nebezpečí pohanských rituálů pominulo, lze
sodomii tolerovat či dokonce podporovat.
Vážnějším důvodem pro zákaz sexuálních styků mezi muži mohl být
důraz na přirozený život v souladu s božím řádem. Požadavek na
společný život muže a ženy v páru je dán celou koncepcí Božího díla,
jak plyne zejména z knihy Genesis. Ten, kdo
převrací přirozenost sexuálního života, nemůže mít dobrý vztah s
Bohem a narušuje přirozený boží řád. I zde se však najdou odpůrci,
kteří prohlašují sexuální deviace za přirozenou součást božího
díla a v homosexualitě nespatřují nic závadného či nebezpečného.
A pak zde samozřejmě existuje velká skupina těch, kteří vědomě stojí
proti božímu dílu a řádu nebo v něco takového odmítají věřit. Ti pak
ve jménu humanismu, neomezené lidské svobody a tolerance všeho mohou
podporovat vše, tedy i toleranci a podporu sexuálních deviací.
Existuje však pradávné varování a vysvětlení nebezpečí homosexualismu,
které se nevztahují k dávným kultům či náboženským představám ale jsou
ryze praktická. Tato
varování či proroctví vycházejí z konkrétních událostí, ke kterým v
minulosti došlo a které jsou vážným nebezpečím také pro civilizaci naši.
Varování
Jádro Hebrejské Bible (Starého zákona) tak, jak jej dnes můžeme
číst, bylo sepsáno někdy v době od 6. stol. př.n.l. Dochovaly se zde
však původem mnohem starší příběhy, předávané ústní tradicí snad již
od 10. století př.n.l. A některé z příběhů pocházejí ještě z mnohem
starších dob a jsou ozvěnou událostí, ke kterým došlo před mnoha
tisíci lety. Patří k nim také varování o zkáze Sodomy a Gomory.
Skryté tradice předávají informaci o tom, že zde
skutečně existovala veliká a rozvinutá lidská kultura, která zničila
sebe samu. Nikoliv válkami, vyčerpáním zdrojů či technickými vynálezy ale
sexuálním chováním postaveným na homosexualitě. Kdysi dávno zde na zemi
prosperovalo lidské společenství, kde nebylo nouze o potravu a lidé
neumírali ve válkách. Něco se však stalo, co dovedlo tuto zemi ke zkáze.
Snad společnost podlehla mámení a svůj život v pokoře a souladu s božím
záměrem zaměnila za příslib neomezené svobody a moci. Snad touhu po
svobodě, rovnoprávnosti a toleranci různých názorů zaměnila za
neohraničenou svobodu smyslů, relativizaci a toleranci dobra a zla.
Lidé se začali sytit
stále podivnějšími sexuálními požitky a praktikami. Odpovědnost
a střídmost se vytrácela. Vzorem se stali lidé střídající
partnery, dávajíc na obdiv svou sexuální volnost a nevázanost.
Všichni začali být stále více obklopováni neomezenými erotickými
a sexuálními možnostmi. Věrnost v páru přestávala být vzorem a
ctností. Nahota se stala běžnou, kouzlo sexuální přitažlivosti
opačného pohlaví vyprchávalo. Lidé byli nasyceni sexualitou mezi
mužem a ženou a vyhledávali stále podivnější kratochvíle. Začali
podporovat a upřednostňovat sexuální styky a později i běžný
život v párech a skupinách stejného pohlaví. Muži stále více
žili s muži a ženy se ženami. |
|
Hieronymus Bosch, Zahrada pozemských rozkoší , 1503–1504,
detail.[17] |
Normálními se
staly svazky muž-muž a žena-žena. Svazky začaly být vytvářeny nejen
v páru ale i mezi více jedinci. Monogamní manželství muže a ženy se stalo
něčím zastaralým a společensky nevýhodným. Nabízely se
přehršle volných rozkoší a nezávazných sexuálních dobrodružství.
Trvalých svazků ženy a muže, vyžadujících určitou vnitřní
disciplínu a omezení, začalo být jako šafránu. Společný monogamní život
a věrnost partnerovi již nebyly považovány za ctnost ale slabost.
Obě lidská pohlaví se postupně vzájemně vyhraňovala a odcizovala. Mužské
i ženské společenství se začalo považovat za zneužívané tím druhým,
postupně se uzavíraly do sebe a začaly žít ve vzájemné izolaci. Trvalo
jen nemálo generací aby došlo k vzájemné nelásce,
odcizení, soupeření a souboji pohlaví. Přirozená spolupráce a společný život byly roztříštěny.
Muži a ženy se stali cizinci, stojícími jeden
proti druhému, stali se nepřáteli. Zároveň docházelo k
degeneraci jednoho z pohlaví.
Lidé měnili pohlaví podle nálady,
měnili své těla na obou pohlavní či bezpohlavní. Jedno lidské pohlaví
začalo postupně ubývat a vymírat. To druhé se stalo dominantním a
vítězným. Problém nastal s rozením dětí. Vzhledem k vysoké úrovni lidského
vědění bylo zdánlivě vyřešeno rození dětí v rámci jediného pohlaví. Děti
se technicky mohly rodit ale přesto se jich nerodilo tolik, kolik bylo
nutné pro přežití společnosti. Tato velká a rozvinutá společnost
zanikla. Jiné "divoké" skupiny, ve kterých se uchovala mužská a ženská
role však žily dále a svým potomkům přenechali varování o Sodomě a
Gomoře, kde hříchy člověka a zvláště obcování mezi muži přineslo boží
trest.
Pohled na Mrtvé moře z hory Sodom (Mount Sodom) v Judské poušti .[18]
Proroctví
Výše uvedený příběh by mohl zůstat jen zajímavým pohledem do mýtů, náboženských představ
a snad i lidské historie. Existuje však proroctví, které
varuje právě náš dnešní svět před podobným osudem. A žel, byla již
zjevena také vize jednoho z pravděpodobných konců naší západní civilizace, protože právě my
kráčíme již delší dobu přesně po stejné cestě, jakou se ubírali naši
dávní předkové, lid sodomský. Tehdy svou zemi či město nenazývali
Sodomou ani Gomorou, jejich zkázu však zapříčinil rozbujelý vzájemný
sexuální styk mezi pohlavími vedoucí k vzájemnému odcizení a soupeření,
válce pohlaví. Židovské, křesťanské i muslimské varování před obcováním
mezi muži je postaveno na reálných událostech odehrávajících se v
dávné historii.
Před stejným osudem jsme varováni i my, právě naše západní kultura. Je zjeveno, kam kráčí naše civilizace a co jí
může přinést záhubu. Lidé
budou stále více a více podporovat a upřednostňovat homosexualitu. Také
velké církve zde selžou a ve snaze zalíbit se a rozmnožit své řady, vliv
a moc, začnou tolerovat a povzbuzovat homosexuální svazky a oddávat homosexuály. Muži budou žít s muži a ženy se
ženami. Obě pohlaví se budou vzájemně odcizovat a stanou se vůči sobě
nepřátelskými. Nastane odcizení a soupeření. Dojde k rozepřím a
souboji mezi pohlavími. Jedno z pohlaví začne degenerovat a vymírat. Je
to součást apokalypsy.
Život jediného pohlaví je však proti božím plánům. Proto naše lidská
civilizace skončí.
Naplňujeme proroctví
Naše současná západní společnost naplňuje varovné proroctví beze
zbytku. Změna v náhledu na homosexualitu a další sexuální deviace
dramaticky graduje. Homosexuální styk je stavěn na stejnou úroveň, jako
přirozený styk heterosexuální. Homosexualita je nejen tolerována ale
začíná být oslavována, propagována a protěžována. Výhody, které
společnost po tisíce let poskytovala rodině, tedy muži, ženě a dětem
jsou dnes požadovány i pro homosexuální páry či dvojice, kde
je pohlaví neurčité, obojetné či proměnné.
Mediální propaganda homosexualismu je již řadu let intenzivní a stále
sílí. Lidé, kteří usilují o zachování tradiční rodiny a nejsou vstřícní
vlně homosexualismu, jsou označováni za netolerantní, homofoby či
extremisty.
Je povzbuzována hrdost lidí na jejich sexuální deviace. Sodomie se
stává jednáním zábavným, propagovaným a společensky podporovaným.
Zvláště aktivní v podpoře sexuálních deviací jsou elity řídící Evropskou unii
a americká velvyslanectví. |
|
Prague Pride 2011. [19]
[c] |
Neustále
jsou předkládány zprávy podporující a protěžující LGSB komunity a
připravují se normy, předpisy a zákony, které budou propagovat a
prosazovat všemožné sexuální deviace ve společnosti. Zároveň však
Evropská unie nebrání masové imigraci muslimů. Podporou homosexualismu a
zároveň silné imigrace muslimů zakládá EU do budoucna obrovský zdroj
napětí.
Podpora homosexualismu a dalších sexuálních
deviací může na prvý pohled vypadat jako naplnění snu o svobodě,
rovnosti a toleranci mezi lidmi. Přinese zánik naší kultuře?
|
[a] |
Někdy se lze setkat se snahou vykládat tyto
verše jako zákaz sexuálního styku mezi pokrevně příbuznými muži
nebo s tvrzením, že vše se týká jen Izraelitů v Zaslíbené zemi.
Jindy se vše vysvětluje zákazem provádění rituálních praktik k
oslavě plodnosti. Nic takového však z hebrejských veršů neplyne. |
[b] |
Základní (prostý) kořen hebrejského slovesa
sestává většinou ze tří souhlásek (ve zvláštních případech ze
čtyř nebo dvou). Základní tvar slovesa se udává ve 3. osobě
jednotného čísla, mužského rodu, tvaru perfekta. Tento tvar
(čistý kmen) je také většinou uveden ve slovníku jako základní.
Od trojpísmenného kořene je také odvozena většina hebrejských
podstatných a přídavných jmen. Rozlišení osoby, čísla a rodu se
vyjadřuje připojením určitých předpon a přípon ke slovesným
kmenům. |
[c] |
Na pochodech hrdosti homosexuálů jsou pod
fasádou podpory svobody a rovnoprávnosti všech lidí oslavovány
různé sexuální deviace. K Prague Pride se v roce 2013 připojili
např. pedofilové usilující o uznání této sexuální úchylky ve
společnosti. |
|
[1] |
Wikipedie: Otevřená
encyklopedie: Sodoma a Gomora [online]. c2013 [citováno 20. 02.
2014]. Dostupný z WWW: <
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Sodoma_a_Gomora&oldid=10934558
> |
[2] |
Ekumenická rada církví v ČSR. Bible, Písmo
svaté Starého a Nového zákona, Ekumenický překlad. Jinak
také Český ekumenický překlad /CEP/. V elektronické formě SW
BibleWorks. |
[3] |
Bible: 21st Century Translation, BIBLION /B21/
V elektronické formě SW BibleWorks. |
[4] |
Bible svatá aneb všecka svatá písma Starého
i Nového Zákona podle posledního vydání kralického z roku 1613.
/BKR/ V elektronické formě SW BibleWorks. |
[5] |
Wikipedie: Otevřená
encyklopedie: Homosexualita a náboženství [online]. c2013
[citováno 20. 02. 2014]. Dostupný z WWW: <
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Homosexualita_a_n%C3%A1bo%C5%BEenstv%C3%AD&oldid=9952207
> |
[6] |
Mýtus o stvoření člověka v
dvojjedinosti. Mýty a skutečnost. [online]. 1.5.2011 [cit.
2014-02-20]. Dostupné z:
http://www.myty.cz/view.php?cisloclanku=2011050001
|
[7] |
Wikipedie: Otevřená
encyklopedie: Sodomie [online]. c2013 [citováno 20. 02. 2014].
Dostupný z WWW: <
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Sodomie&oldid=10934189
> |
[8] |
WTM Release 4.10. - The Groves-Wheeler
Westminster Morphological database, 1991-2008 by the Westminster
Theological Seminary
HOLL - A Concise Hebrew and Aramaic Lexicon of the Old
Testament, Based upon the Lexical Work of Ludwig Koehler and
Walter Baumgartner, edited by W.L. Holladay. 1997. Výraz
Hol3175. V elektronické formě SW BibleWorks. |
[9] |
Flek, Hoffman. Nová Bible
Kralická: Nový Zákon našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista.
Sdružení pro Novou Bibli Kralickou./NKB/
www.nbk.cz . V
elektronické formě SW BibleWorks. |
[10] |
GIND - Shorter Lexicon of the
Greek New Testament, 2nd Edition, edited by F. Wilbur Gingrich
and Frederick William Danker. Copyright © 1965 by The University
of Chicago Press. V elektronické formě SW BibleWorks. |
[11] |
ANLEX GNTDICT - Analytical
Lexicon to the Greek New Testament. Copyright. 1994, 2000.
Timothy and Barbara Friberg. |
[12] |
HALLSAL, Paul. People with a
History: An Online Guide to Lesbian, Gay, Bisexual, and Trans*
History. Fordham University [online]. 1997 [cit. 2014-02-22].
Dostupné z:
http://www.fordham.edu/Halsall/pwh/index-med.asp#c5 |
[13] |
Vznešený Korán: Z arabského
originálu al-Quran přeložil dr. Ivan Hrbek, 1972. |
[14] |
JENÍKOVÁ, Jitka. Homosexualita v
arabské literatuře: od Koránu k dnešku. Opus arabicum [online].
2009 [cit. 2014-02-23]. Dostupné z:
http://www.opusarabicum.org/index.php?option=com_content&view=article&id=244:homosexualita-v-arabske-literatue-od-koranu-k-dneku&catid=33:opus-arabicum--obasnik-2010&Itemid=10
|
[15] |
V Paříži otevřeli mešitu pro
homosexuály, muslimští klerici se bouří. Novinky.cz [online].
11.12.2012 [cit. 2014-02-23]. Dostupné z:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/287449-v-parizi-otevreli-mesitu-pro-homosexualy-muslimsti-klerici-se-bouri.html
|
[16] |
O čem si asi povídal propagátor
homosexualismu Obama s papežem? Vyčinil mu svatý otec, že jako
prezident podporuje ideologii, která vede do pekel? Těžko. Ale
měl by. Protiproud [online]. 28.3.2014 [cit. 2014-04-09].
Dostupné z:
http://protiproud.parlamentnilisty.cz/stopy/mysleni/horizontala/921-o-cem-si-asi-povidal-propagator-homosexualismu-obama-s-papezem-vycinil-mu-svaty-otec-ze-jako-prezident-podporuje-ideologii-ktera-vede-do-pekel-tezko-ale-mel-by.htm
|
[17] |
Přispěvatelé Wikipedie, Zahrada
pozemských rozkoší [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie,
c2014, Datum poslední revize 24. 01. 2014, 20:05 UTC, [citováno
18. 04. 2014] <
http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Zahrada_pozemsk%C3%BDch_rozko%C5%A1%C3%AD&oldid=11139217
> |
[18] |
Wikipedia contributors, 'Mount
Sodom', Wikipedia, The Free Encyclopedia, 14 December 2013,
18:30 UTC, <
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Mount_Sodom&oldid=586077504
> [accessed 18 April 2014] |
[19] |
Pochod Prague Pride půjde
jinudy, trasu si zamluvili odpůrci. Týden.cz [online]. 22.5.2013
[cit. 2014-04-18]. Dostupné z:
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/pochod-prague-pride-pujde-jinudy-trasu-si-zamluvili-odpurci_270977.html
|
|
|