|
Mýty a skutečnost - Proroctví z Fátimy (I. a)
Proroctví z Fátimy - chronologie
1917 - 1962
V roce 1917 spatřily tisíce lidí v portugalské Fátimě
zázrak. Člověku zde bylo předáno několik poselství, které nám snad mohou
pomoci odvrátit naši vlastní zkázu.
Zjevení ve Fátimě je největší a nejuznávanější událostí
svého druhu v naší novodobé historii. V průběhu řady podivuhodných
událostí bylo ve Fátimě zjeveno několik vizí a předáno několik
proroctví. Ne všechno ale bylo zveřejněno. Některá sdělení z Fátimy byla
katolickou církví střežena jako největší tajemství novějších duchovních
a církevních dějin a prozrazena až po několika desítkách let. Bylo však skutečně vše o Fátimě zveřejněno? Bylo ve Fátimě sděleno proroctví týkající se
papeže, antikrista a posledních dní našeho věku?
1917 Fátima
Klíčové události se odehrávaly v
polích doliny Iria u vesničky Aljustrel nedaleko portugalského města
Fátima. Došlo zde k několika vizím a sděleno několik proroctví. Od 13. května do 13. října 1917[a] byli
také tři malí pasáčci, Lúcia dos Santos
a její sestřenice Jacinta a bratranec Francisco Marto osloveni bytostí
„jasnější než slunce...", která získala titul Naše Paní z
Fátimy, Paní přicházející z nebe, Královna posvátného růžence, Královna
růžence, Paní růžence, Paní světla či Pěkná paní.
Rok 1917 byl pln neštěstí a pohrom. Vrcholí nejstrašnější
válka v dějinách (1. světová válka). Pro
Rusko je chystána bolševická revoluce a nový typ diktatury. Chudé
Portugalsko je také ve válce a vládne zde tvrdý proticírkevní
režim. Právě tehdy přináší tajemná světelná bytost slova naděje
ale i varování. Paní z Fátimy žádá vzývání Jejího Neposkvrněného Srdce a zasvěcení
Ruska témuž. Předává třem dětem (7 až 10 let) řadu sdělení a opakovaně
zdůrazňuje, že růženec je klíčem k osobnímu pokoji i světovému míru. |
|
Obr. Lúcia Santos (vlevo), její bratranec Francisco Marto
a sestřenice Jacinta, 1917.[8] |
13. 7. - Třetí zjevení. Paní nechala dětem nahlédnout do strašné
reality pekla. Pak obdržely poselství pro celý svět - slavné
Poselství z Fátimy. Mělo se týkat osudů církve i lidstva.
Proroctví je však zveřejněno až mnohem později, zatím jej děti mají
střežit jako její tajemství.
První a druhá část ,tajemství’... se týká především úděsného vidění pekla, úcty k
Neposkvrněnému Srdci P. Marie, druhé světové války a pak předpovědí
nesmírných škod, které Rusko způsobí lidstvu svým odpadem od křesťanské
víry a přilnutím ke komunistickému totalitarismu.[1]
Další části tajemství byly zveřejněny ještě později a dodnes zde
panuje mnoho nejasností.
13. 10. - Poslední
zjevení. Do doliny Iria se vypravilo 70 tisíc lidí a stali
se svědky zcela mimořádných událostí včetně zázraku Slunce. Jedná
se o dotvrzení nebeských zjevení a zvěstování ve Fátimě. Následuje
nespočet obrácení lidí na víru i zázračných uzdravení po celém světě.[4]
1918-1924
23. 12. 1918 Jacinta a Francisco onemocněli španělskou chřipkou. Paní z
Fátimy děti opakovaně utěšuje a slibuje pokojný odchod do nebe.
Francisco umírá v roce 1919 a Jacinta v roce 1920. Jacinta
svěřuje mnohé z událostí pečovatelce Marii v lisabonském sirotčinci,
která mnohé zapisuje.
Poslední z dětí Lucia vstupuje r. 1921 jako novicka do řádu sv.
Doroty (klášter sv. Doroty v Pontevedra ve španělské Galicii).
1925-1929
10. 12. 1925 je Lucii řečeno, aby byla v prvních pěti sobotách
rozšířena úcta k nebeské Matce. Několikrát to ohlásí představitelům
církve, nic se však neděje.[14]
15. 2. 1926 je v dalším zjevení dotázána, zda předala světu to, co jí
bylo sděleno.
V r. 1927 dostává Lucia povolení od
Paní z Fatimy zveřejnit tajemství (s výjimkou třetí části).[4]str.18
Zapisuje první znění dvou částí tajemství, na žádost svých zpovědníků
však spisy ničí.[14]
V r. 1928 byla Lucia přestěhována do jiného kláštera v Tui (Tuy) v
Galicii. Skládá světský slib.
13. 6. 1929 Lucie píše: "... náš Pán mne upozornil, že přišel
čas. Chtěl, abych sdělila církvi jeho přání zasvětit Rusko a jeho slib,
že je obrátí...".
"Dobrý Bůh slibuje, že učiní přítrž pronásledování v Rusku, pokud Svatý
otec bude jednat a nařídí biskupům katolického světa učinit veřejný a
slavnostní úkon pokání a zasvěcení Ruska Nejsvětějším Srdcím Ježíše a
Marie, a pokud Svatý otec přislíbí schválení stanovené kající pobožnosti
(prvních pěti sobot, pozn. aut.) a její uvedení do praxe."[14]
V Rusku se ujímá moci Stalin, začíná velká čistka, náboženství je
prohlášeno za zločin vůči státu.
1930
29. 5. píše po mnoha nebeských výzvách páteru Goncalvesovi: „Zdá
se mi, že dobrý Bůh ve skrytu mého srdce naléhá, abych požádala Svatého
otce o schválení kající pobožnosti, o níž mne žádal Bůh a Panna Maria v
r. 1925.“[14]
13. 10. uznala katolická církev pravost zjevení ve Fátimě. Bylo
povoleno veřejné uctívání Naší Milé Paní z Fátimy.
1931-1936
V
srpnu 1931 měla Lucia další zjevení: "Náš Pán mi řekl s velkým
zármutkem: Nechtěli splnit mou žádost! (…) Tak jako francouzský král
toho budou litovat a budou ji chtít splnit, ale bude pozdě. Rusko již
rozšíří své omyly ve světě a způsobí války a pronásledování církve.
Svatý otec bude velmi trpět."[14]
[c]
V r. 1934 skládá v klášteře v Tuy
věčný slib a zároveň je odkryta její identita vizionářky z Fatimy.
Opakovaně posílá výzvy ke splnění požadavků Paní na záchranu světa:[14]
21. 1. 1935 "Je zapotřebí pracovat, aby Svatý otec uskutečnil
plány...".
18. 5. 1936 "Je třeba naléhat...".
1937
Biskup Leirie se snaží podpořit výzvy sestry Lucie a posílá v březnu dopis papeži. Odpověď nepřišla.
Lucia píše svůj
životopis.[4]
1938-1939
25. 1. se na obloze objevuje zcela mimořádná severní záře, která je
podle proroctví znamením vypuknutí světové války.
Při pobytu v klášteře v Tuy se Lucii dostává dalších zjevení
v létech 1938 i 1939.[4]
6. 2. 1939 se Lucii dostalo poznání, že končí milostivé období (o němž jí
bylo sděleno v květnu 1938) a válka se všemi hrůzami brzy začne.[4]str.19
Portugalsko má díky zasvěcení svými biskupy zůstat ušetřeno.[14]
V březnu či květnu přijímá Lucie sdělení: "Žádej a naléhej
znovu, aby byla rozšířena kající pobožnost o prvních sobotách k poctě
Mariina Neposkvrněného Srdce. Blíží se chvíle, kdy má přísná
spravedlnost potrestá zločiny mnoha národů. Některé budou vyhlazeny.
Nakonec má přísná spravedlnost dopadne tvrdě na ty, kteří chtějí zničit
mé království duší."[14]
20. 6. Lucia naléhá: "Naše Paní slíbila, že odloží pohromu
války, jestli tato zbožná úcta bude zavedena a praktikována. Zabrání
tomuto trestu v té míře, v jaké se vynaloží úsilí pro její zavedení.
Bojím se však, že my už nemůžeme dělat více, než děláme nyní a že Bůh je
nespokojený a že odnímá ruku svého milosrdenství a dopouští, aby svět
byl devastován tímto trestem, který bude strašný, strašný, jako ještě
nikdy předtím."[14]
Vatikán mlčí. V září začíná Druhá světová válka.
1939-1940
Lucia ve svých výpovědích z 6. 2. 1939 a 18. 8. 1940 (4. pamětní
spisek) podruhé formuluje tajemství z Fatimy.[4]
2. 3. 1939 Papežem je zvolen Pius XII.
V dubnu 1940 píše Lucia, že Bůh je zarmoucen nejen pro naše velké
hříchy, ale i pro naši malátnost a liknavost při odpovědích na jeho
žádosti.
Zpovědníci sestry Lucie žádají Vatikán, aby bylo provedeno alespoň
zasvěcení celého světa (když zasvěcení Ruska je odmítáno). Lucii je ve
zjevení řečeno, že tímto nebude naplněn příslib z Fatimy (obrácení Ruska
a mír), dny utrpení však budou zkráceny.[14]
1941
Lucie pokračuje v sepisování vzpomínek. Ve třetí vzpomínce (31. 8. 1941) uvádí
první a druhou část tajemství:[1]
...
Tedy: tajemství spočívá ve třech odlišných věcech, dvě z
nich chci nyní odhalit.
První bylo tedy vidění pekla. Madona nám ukázala
velké moře ohně, které bylo jakoby pod zemí. Do tohoto ohně
byli ponořeni démoni a duše jako průhledné černé nebo
bronzové řeřavé uhlíky s lidským tvarem, které se míhaly v
požáru a byly nesené plameny, které z nich vycházely spolu s
mraky kouře a padaly na všechny strany tak, jako padají
jiskry při velkých požárech, bez tíže, či rovnováhy,
uprostřed bolestných výkřiků a vzdechů plných zoufalství,
které vyvolávaly děs a naháněly strach. Démony bylo možné
rozpoznat podle hrozných a odporných zvířecích tvarů –
úděsných a neznámých, ale průhledných a černých. Toto vidění
trvalo chvilku. Děkujeme naší dobré nebeské Matce, která nám
na začátku (v prvním zjevení) slíbila, že nás přivede do
nebe; myslím, že jinak bychom byli zemřeli děsem a hrůzou.
Pak jsem pozvedli oči k Madoně, která nám dobrotivě a smutně
řekla: – Viděli jste peklo, kam upadají duše ubohých
hříšníků. Aby byly zachráněny, chce Bůh zavést ve světě úctu
k mému Neposkvrněnému Srdci. Jestliže lidé udělají to, co
vám řeknu, mnohé duše se zachrání a navrátí se jim pokoj.
Válka se schyluje ke konci; nepřestanou-li však urážet Boha,
začne během pontifikátu Pia XI. jiná, ještě horší. Až
uvidíte noc ozářenou neznámým světlem, vězte, že je to velké
znamení, které vám Bůh dává, že se chystá potrestat svět za
jeho zločiny skrze válku, hlad a pronásledování církve i
Svatého otce. Aby se jí zabránilo, budu žádat o zasvěcení
Ruska mému Neposkvrněnému Srdci a o smírné přijímání o
prvních sobotách. Budou-li přijaty moje požadavky, Rusko se
obrátí a bude mír; když se tak nestane, rozšíří své bludy po
světě a bude podněcovat války a pronásledování církve. Dobří
lidé budou mučeni, Svatý otec bude muset hodně trpět, mnohé
národy budou zničeny. Nakonec mé Neposkvrněné Srdce zvítězí.
Svatý otec mi zasvětí Rusko, které se obrátí, a světu bude
dopřáno údobí míru. |
Lucia poprvé používá termín třetí tajemství. Píše o tajemství
z 13. 7. 1917 " Tajemství sestává ze tří různých věcí, které však
vzájemně úzce souvisejí: Dvě z nich nyní vyložím, třetí musí zůstat pro
tuto chvíli ještě skryto."[4]
Jako první tajemství tedy Lucia popisuje vidění pekla.
Druhé tajemství se týká uctívání Neposkvrněného Srdce Panny
Marie.
Ve čtvrté vzpomínce (8. 12. 1941) přidává několik poznámek. Potvrzuje,
že část tajemství ještě nemá dovoleno vyjevit. Připojuje k dříve
uvedenému textu větu:[1]
V
Portugalsku se po všechen čas uchová dogma víry, atd. |
Celý dovětek však zní následovně:[4]
V
Portugalsku se po všechen čas uchová dogma víry, atd.
Toto však
nesmíte nikomu říkat, jenom Franciscovi. |
Nejedná se tedy o dovětek Lucie ale o citaci slov Paní z Fátimy!
Třetí tajemství snad mělo následovat po výše uvedeném
dovětku nebo po větě Svatý otec bude muset hodně trpět, mnohé
národy budou zničeny...
Věta týkající se udržení víry v
Portugalsku je považována za součást třetího tajemství nebo klíč k němu.[4]
1942
Papež Pius XII. nechává skrze kardinála Schustera zveřejnit obsah
fátimského poselství (prvá dvě tajemství).
V dubnu jsou zveřejněna prvá dvě tajemství v politicky upravené verzi.
13. 10. vychází v Portugalsku kompletní texty Vzpomínek, stále se však
jedná o neoficiální verzi.
31. 10. provádí papež zasvěcení církve a světa neposkvrněnému Srdci
Panny Marie. Sestra Lucia se raduje, upozorňuje však, že to není
zasvěcení, které žádala Paní z Fátimy k dosažení míru a obrácení Ruska:
"Dobrý Bůh mi již ukázal své uspokojení z tohoto aktu provedeného
Svatým otcem a mnoha biskupy, ačkoliv byl neúplný vzhledem k jeho přání.
Za to slibuje ukončit brzy válku. Obrácení Ruska (však) zatím nenastane."[14]
1943
Lucie v červnu 1943 v klášteře v Tuy těžce onemocní. Biskup z Leirie
(Alves Correia da Silva) v obavách ztráty třetího tajemství,
požádal 15. 9. Lucii o sepsání tajemství: "Řekli mi, abych to
zapsala, i do sešitů, kam jsem měla zapsat svůj duchovní deník, i na
list, který se pak vložil do zapečetěné obálky."[14]
Lucia se snaží zapsat tajemství, ale není toho schopna, cítí úzkost a
zábrany.
1944
2. 1. 1944 se Lucii
zjevuje Paní a pomáhá ji zapsat tajemství.[4]
Na rozkaz biskupa
z Leirie a Nejsvětější Matky sepisuje Lucia 3. 1. 1944
třetí část tajemství - Třetí proroctví fatimské. [1] str.3
Pak píše Lucie zřejmě ještě další text, protože až 9. 1. oznamuje
Da Silvovi splnění úkolu: "Napsala jsem to, co jste žádal.
Bůh mě vystavil jisté zkoušce, ale taková byla nakonec jeho
vůle: (text) je v zapečetěné obálce a obálka je v sešitech."
Vznikly tedy dva texty s tajemstvím. Jedna část byla napsána v
sešitu, druhá na listu papíru.[14]
Lucie předává vše svému zpovědníkovi.[7]
17. 6. posílá arcibiskup Ferreira z Gurzy spisy biskupovi pro Fatimu da Silvovi. Lucie nabídla přečtení
tajemství biskupovi, ten však odmítl. Zavázala jej alespoň
slibem, aby svět seznámil s tajemstvím při její smrti nebo
v r. 1960. Biskup se pokouší dopis předat Svatému officiu, to
převzetí odmítá.
|
|
Obr. Třetí proroctví fatimské (Zjevení) - 1. strana rukopisu - Lúcia dos Santos.[1] |
Text originálu
zjevení z Fatimy
(z portugalštiny přeloženo
Vatikánem)[1] [13]
Píši z
poslušnosti vůči tobě, můj Bože, který mi to přikazuješ skrze
nejdůstojnějšího pana biskupa z Leiria a skrze tvou a mou
nejsvětější Matku.
Po dvou částech, které jsem již vyložila,
jsme uviděli po levici Naší Paní, trochu výše, anděla s ohnivým
mečem v levé ruce; jiskřil a vyšlehovaly z něho plameny, které,
jako by měly zapálit svět; avšak vyhasínaly jakmile se dotkly
záře, která vycházela z pravé ruky Naší Paní směrem k němu:
anděl ukázal pravou rukou na zem a silným hlasem řekl: Pokání!
Pokání! Pokání! V oslnivém světle, kterým je Bůh, jsme viděli „podobně,
jako když se lidé vidí v zrcadle, kolem kterého procházejí“, bíle
oblečeného biskupa „vytušili jsme, že je to Svatý otec“. Další různí
biskupové, kněží, řeholníci a řeholnice vystupovali na strmou horu, na
jejímž vrcholku byl velký kříž z hrubých kmenů, jako z korkového dubu s
kůrou; dříve než sem Svatý otec dospěl, procházel velkým polorozbořeným
městem, rozechvělý, s kolísavým krokem, zkroušený bolestí a trýzní se
modlil za duše mrtvol, které na cestě potkával; když došel na vrchol
hory a padl na kolena u paty velkého kříže, byl zabit skupinou vojáků,
kteří na něho vystřelili několik ran z pušek, několik šípů; stejně tak
zemřeli jeden za druhým ostatní biskupové i kněží, řeholníci, řeholnice
a různé světské osoby, muži i ženy různých tříd a postavení. Pod dvěma
rameny kříže stáli dva andělé, každý s křišťálovou nádobou v ruce,
zachycovali krev mučedníků a zalévali jí duše, které se přibližovaly k
Bohu. |
1946-48
6. 2. 1946 Lucia (jako řádová sestra v Tuy) poskytla rozhovor otci Jongenovi, který psal pro časopis Ve službách královny:[4]
„Kdy Vám dala nebesa souhlas ke zveřejnění tajemství?“, Lucie
odpověděla: „Roku 1927, zde v kapli v Tuy. Avšak toto svolení se
nevztahuje na třetí část tajemství.“ P. Jongen se ptal dále: „Mluvila
jste o tom se svým duchovním vůdcem?“ Lucia: „Ano, hned poté.“ P. Jongen:
„Co na to řekl?“ Lucia: „Nařídil mi zapsat tajemství s výjimkou jeho
třetí části. Myslím, že zápis ani nečetl, a pak mi jej vrátil. O něco
později jsem měla jiného duchovního vůdce, který mi nejprve nařídil
zápisky spálit, ale pak mi nakázal, abych je znovu napsala.“ P. Jongen
chtěl také vědět, zda jsou „při pořizování zápisu tajemství slova Matky
Boží zachycena pouze podle smyslu nebo doslovně?“ Lucia odpověděla:
„Zapsala jsem tajemství slovo za slovem.“ Nato P. Jongen: „Jste si
jista, že vám všechno zůstalo přesně v paměti?“ Lucia: „Ale ano! Zapsala
jsem slova přesně v tom pořadí, jak byla vyřčena.“
15. 7. 1946 Lucia naléhá: "To, co žádá Naše Paní, je, aby Svatý otec
a všichni biskupové světa zasvětili Rusko jejímu Neposkvrněnému Srdci ve
zvláštní den."[14]
1947 Lúcia přestoupila z kláštera sv. Doroty do karmelitánského řádu
v klášteře v Coimbra.
1949
V magazínu Life je zveřejněna
fotografie biskupa da Silvy s obálkou s třetím tajemstvím.[7]
Obr. vpravo. Biskup da Silva, který v létech 1944-1957
držel obálku s textem třetího tajemství. Na obálku napsal: Tato
obálka s jejím obsahem má být svěřena jeho eminenci kardinálu
Manuelovi (Cerejeira), patriarchovi Lisabonu, po mé
smrti... [8]
|
|
[8] |
1950
Papeži Piovi XII. je několikrát dáno znamení, aby více usiloval o
naplnění požadavků z Fatimy. Např. 30. a 31. 10. spatří Velký sluneční
zázrak, který se udál ve Fátimě.[14]
1951
Sestra Lucia papeži připomíná: "... to, co žádala Naše Paní ve
Fatimě, ještě nebylo splněno".[14]
1952
V květnu má Lucia opět vizi: "Řekni Svatému otci, že stále
očekávám zasvěcení Ruska mému Neposkvrněnému Srdci. Bez tohoto zasvěcení
se Rusko nemůže obrátit a svět nemůže dosáhnout pokoje."[14]
V červnu posílá Lucia do Vatikánu další výzvu.
7. 7. publikuje apoštolský list národům Ruska Sacro vergente anno.
Má se konečně jednat o zasvěcení Ruska Neposkvrněnému Srdci Panny Marie,
jde však o neúplný akt.[14]
Jezuita J. Schweigl z pověření papeže Pia XII. se vyptává 2. 9. sestry
Lucie na třetí tajemství. Později sděluje, že tajemství sestává ze dvou
částí. První se týká papeže. Druhá část je pokračováním již zveřejněných
slov "V
Portugalsku se po všechen čas uchová dogma víry..."[7] Vatikán uvaluje na rozhovor embargo platné až
dosud.[14]
1953
Katolický časopis Civiltà Cattolica publikuje článek pátera Dhanise
přinášející pochybnosti ohledně Fátimy.[14]
Od 29. 8. do 1. 9. v obydlí Angela Iannusa v Syrakusách dochází k
zázraku - objevují se slzy kanoucí z očí Panny Marie. Církví je
potvrzena nadpřirozenost události. Jedná se o znamení, které bylo
předpovězeno ve Fátimě.
Pius XII. se ptal: "Pochopí lidé tajemný jazyk těchto slz?
"[14]
1955
Sestra Lucie píše knihu, která byla později na přání Pavla VI. odeslána do
Říma. Nikdy nebyla publikována.[14]
V květnu posílá papež kardinála Ottavianiho, aby
vedl tajný rozhovor se sestrou Lucií ve věci třetího tajemství. Kardinál
se ptá, proč nemá být třetí tajemství otevřeno před r. 1960. Lucie
odpovídá: "... protože potom to bude jasnější."
1957
Svaté officium požádalo v lednu kurii v Leirii o všechny spisy sestry Lucie a
především třetí tajemství. To nebylo původně určeno pouze
papeži. Lucia si však od napsání tajemství přála, aby byl s obsahem
seznámen samozřejmě i papež Pius XII.
Dopis byl doručen mezi březnem a dubnem Svatému officiu i s doporučením, aby byl zveřejněn
až po roce 1960. Dopis je uložen 4. 4. do vatikánského archivu.[14]
Biskup Venancio z Leiria později (13. 2. 1983) řekl, že byl v březnu
1957 pověřen předáním obálky s textem nunciovi v Lisabonu. Prosil
biskupa da Silvu, aby si tajemství konečně přečetl a nechal pořídit
fotokopii dříve, než dopis předá dále (předtím již byly pořízeny kopie
všech dalších spisů Lucie). Da Silva to odmítl (i když měl Lucií udělenu
pravomoc přečíst text) a tak si Venancio alespoň prohlédl obálku proti světlu. Viděl jediný list papíru, kde
bylo napsáno 20 až 25 řádek.[7]
Biskup Leirie předal 1. 3. dopis apoštolskému nunciovi Centovi v
Lisabonu, který obálku doručil 16. 4. Kongregaci pro nauku víry. Odtud je
obálka předána papeži. Ten však text údajně nečetl a obálka zůstala
zapečetěna. Příští rok je obálka předána novému papeži.[14] 26. 12. Lucia svěřuje své trápení (zveřejněno 22. 6.1959 v portugalském
deníku A Voz.):[14]
„Otče, Nejsvětější Panna je velmi smutná, protože nikdo
nevěnuje pozornost jejímu poselství, ani dobří, ani zlí. Dobří pokračují
po své cestě, aniž by si všímali jejího poselství. Zlí vidí, že Boží
trest je prozatím nezasáhl, a tak pokračují po své cestě hříchu a
nestarají se o poselství. Ale (…) nebeský trest se blíží (…). Nemohu
uvádět další detaily, protože jsou pod tajemstvím. Podle vůle
Nejsvětější Panny náleží pouze papeži a biskupovi Fatimy, aby je znali,
ale oni tím nechtějí být ovlivněni. Je to třetí část poselství Naší
Paní, která zůstane utajena až do roku 1960. Řekněte jim, otče, že Panna
Maria řekla mnohokrát Františkovi, Hyacintě a mně, že mnohé národy zmizí
z povrchu země. Řekla, že Rusko bude zvoleným nástrojem Božím k
potrestání celého světa, pokud dříve nedosáhneme obrácení tohoto
nešťastného národa. Otče, ďábel je připraven začít rozhodující boj proti
Svaté Panně. A ďábel ví, co nejvíc uráží Boha a co mu v krátkém čase
zajistí největší počet duší. Takže ďábel dělá vše pro to, aby získal
nejlepší z duší zasvěcených Bohu, protože ví, že tímto způsobem duše
věřících, ponechané bez vedení, snáze padnou do jeho rukou. To, co
nejvíce uráží zvláště Neposkvrněné Srdce Panny Marie, je zkáza duší
kněží a řeholníků. Ďábel ví, že každý řeholník či kněz, který se
zpronevěří svému vznešenému povolání, strhne s sebou do pekla mnoho
duší. Řekněte jim také, otče, že František a Hyacinta se obětovali,
protože při všech zjeveních vypadala Nejsvětější Panna jako velmi
smutná. Nikdy se neusmála. Tento smutek, tato úzkost, kterou jsme na ní
vnímali, pronikla naše duše. Byla způsobena urážkami Boha a tresty,
které za ně hrozí viníkům. A tak jsme my děti nevěděly, co máme dělat,
než jen se modlit a konat oběti. Další věc, která posvětila Františka a
Hyacintu, bylo vidění pekla. A proto, otče, není mým posláním ukazovat
světu materiální trest, který ho určitě čeká, pokud se včas neobrátí k
modlitbě a pokání. Ne! Mým posláním je připomínat každému z nás
nebezpečí ztráty nesmrtelné duše, pokud budeme zatvrzele setrvávat v
hříchu. Otče, neočekávejme nějaký apel k pokání od Svatého otce, od
našeho biskupa či od řeholních kongregací. Ne! Náš Pán velmi často
využil těchto prostředků a svět si jich vůbec nevšímal. A právě proto je
nyní nezbytné, aby každý z nás začal s duchovní obnovou sebe sama. Každý
z nás má povinnost zachránit nejen sám sebe, ale také všechny duše,
které Bůh poslal na naši cestu. Otče, Nejsvětější Panna mi výslovně
neřekla, že jsme došli ke konci časů, ale jsou tři důvody, pro které v
to věřím. První důvod je ten, že řekla, že ďábel je připraven začít
rozhodující boj proti Panně. A rozhodující boj je konečný střet, z něhož
jedna strana vyjde vítězná a druhá poražená. Musíme se rozhodnout již
nyní, na které straně budeme stát, zda s Bohem, nebo s ďáblem. Není jiná
možnost. Druhý důvod je ten, že Ona nám řekla, že Bůh se rozhodl dát
světu poslední dva prostředky proti zlu, a to je růženec a úcta k
Mariinu Neposkvrněnému Srdci. To jsou dva poslední možné prostředky, což
znamená, že už nebudou jiné. Třetí důvod je ten, že je v plánu Boží
prozřetelnosti, že Bůh předtím, než je nucen potrestat svět, snaží se ho
napravit všemi možnými prostředky. Nyní, když vidí, že svět nedbá na
jeho poselství, tak nám nabízí, jak říkáme, ,s jistou bázní‘, jako
poslední možnost spásy intervenci své Nejsvětější Matky. Činí to ,s
jistou bázní‘, protože nebude-li mít úspěch ani tato poslední pomoc,
nebudeme moci doufat v žádné odpuštění Nebes, protože budeme poskvrněni
tím, co evangelium nazývá hříchem proti Duchu Svatému. Nezapomínejme, že
Ježíš Kristus je dobrý Syn, který nedovolí urážet a znevažovat svou
Nejsvětější Matku. Dva prostředky, které jsou nám dány pro záchranu
světa, jsou modlitba a oběť. Vidíte, otče, Nejsvětější Panna nám chtěla
dát v těchto posledních časech, ve kterých žijeme, novou schopnost k
modlitbě svatého růžence. Ona natolik zesílila svou pomoc, že nemůže být
problém, ať jakkoli těžký, materiální, či zvláště duchovní, v životě
osobním každého z nás nebo v životě našich rodin, v životě rodin světa,
náboženských komunit, či přímo v životě národů, který by nemohl být
vyřešen modlitbou svatého růžence. Svatým růžencem se zachráníme,
posvětíme, utěšíme Našeho Pána a dosáhneme spásy mnohých duší.“
1958 V časopise Paris-Match je zveřejněna fotografie
dřevěného trezoru Pia XII., kde je třetí tajemství uschováno.[7]
Obr. vpravo. Fotografie z časopisu Paris
Match - dřevěný trezor, do kterého měl být uložen dopis s třetím
tajemstvím.[10] |
|
[10] |
9. 10. papež Pius XII. umírá. Obálku má nový papež Jan XXIII.
Podle záznamů archivu komisař Svatého stolce P. Pierre Paul
Philip O. P., se souhlasem kardinála Alfreda Ottavianiho, zanesl obálku
s třetím fatimským tajemstvím Janu XXIII. Ten pak po značném váhání
řekl: „Počkáme. Budu se modlit. Dám vám vědět, jak jsem rozhodl.“ Ve
skutečnosti Jan XXIII. rozhodl vrátit zapečetěnou obálku Svatému stolci
a třetí část ,tajemství’ nezveřejňovat.[1]
1959
V lednu požádá Lucia o možnost radiofonického proslovu k lidem.
Vatikán okamžitě rozhoduje o izolaci Lucie. Papež stále odmítá přečíst
třetí tajemství, nejdříve hodlá svolat II. vatikánský koncil, aby snad
nebyl ovlivněn varováním Paní z Fatimy.[14]
Je svolán II. vatikánský koncil.
17. 8. Jan XXIII. si nechává přinést obálku s třetím tajemstvím (25 řádků) a
čte tajemství spolu s kardinálem Ottavianim. Rozhoduje, aby text zůstal
utajen.[4] Jeho sekretář
L. Capovilla píše na obálku Nechávám jiným ke komentáři či
rozhodnutí.[7]
Jan XXIII. výrazně mění východní politiku Vatikánu, mnozí to chápou
jako důsledek jeho seznámení s třetím proroctvím z Fátimy.[4]
Jiné zdroje však popírají, že by Jan XXIII. obálku otevřel.[1]
Jan XXIII. rozhoduje o přísné cenzuře všeho, co souvisí s Fátimou.
Třetí tajemství nesmí být zveřejněno. Zbavuje funkcí A. Fuentese, který
se sestrou Lucií řešil fatimské záležitosti. Ukládá sestře Lucii závazek
mlčení, může přijímat jen Vatikánem schválené návštěvy, její texty jsou
cenzurovány. Začíná zákaz publikování dokumentů o Fátimě. Sám papež se
snaží před veřejností snížit význam Fátimy, proroctví označuje za
nejasná rčení a třetí tajemství za ne plně nadpřirozené.[14]
[d]
1960
8. 2. Vatikán sděluje, že třetí tajemství z Fátimy nebude
oznámeno. Důvodem nezveřejnění je zřejmě jeho závažný obsah.[4]
Jan XXIII. čte 62 řádkový text třetího tajemství.[7]
Obálku pak předává do vatikánského archivu.
Od tohoto roku údajně začíná působit dvojnice sestry Lucie.[19]
1962
V období 1962-65 se koná Druhý vatikánský koncil. Hned na úvod papež
snížil nepřímo fátimské události: "Zdá se nám, že se rozcházíme s
různými proroky neštěstí, kteří stále ohlašují katastrofy, téměř jako by
už nadešel konec světa."[14]
Sovětský svaz umístil na Kubu rakety dlouhého doletu. USA požaduje po
SSSR okamžité stažení raket a začíná blokádu Kuby. Existují oprávněné
obavy z vypuknutí třetí světové války, která by použitím nukleárních
zbraní zničila svět.
Do období kubánské raketové krize se datuje vznik tzv. diplomatické
verze proroctví. Vatikán se snaží zabránit jaderné katastrofě a
posílá údajně zkrácenou diplomatickou verzi třetího tajemství z Fátimy
hlavám třech světových mocností - Kennedymu, Chruščovovi a MacMillanovi.[4] Třetí tajemství je údajně přeloženo do angličtiny a ruštiny. V říjnu, v době
kubánské krize, prý pomáhá zabránit vypuknutí třetí sv. války.
28. 10. Chruščov stahuje sovětské rakety z Kuby. Podle W. Chipmana[b] měl Chruščov
pronést, že po atomové válce by živí záviděli mrtvým.[4]
To je téměř citace z dále uvedené diplomatické verze proroctví.
26. 12. rozhoduje papež Jan XXIII., že Třetí tajemství zatím stále nebude zveřejněno.
Pokračování -
Proroctví z Fatimy - chronologie od r. 1963
|
[a] |
Události z roku 1917 prý byly předznamenány již
dříve. Anděl míru se zjevuje dětem ve Fátimě již v roce 1916,
aby je připravil na vše nadcházející. Události ve Fátimě se
dávají do souvislosti také s rozhodnutím Benedikta XV. připojit
do Litanií loretánských invokací slova "Královno míru,
oroduj za nás".
Děje se to 5. 5. 1917 v době prvého světového válečného
konfliktu a začínající revoluce v Rusku. Přesně za 8 dní
přichází Královna nebe do Fátimy v Portugalsku s varováním ale i
nadějí, že nakonec její Neposkvrněné srdce zvítězí.[14] |
[b] |
Vedoucího civilního výboru amerického krizového
úřadu. |
[c] |
Francouzský král - je zde odkaz na zjevení v Paray-le-Monial r.
1689, přesně 100 let před Francouzskou revolucí. Král Ludvík
XIV. byl tehdy požádán o zajištění několika náboženských
záležitostí. Nic z toho nebylo provedeno, což si král uvědomil
už příliš pozdě. Vypukla revoluce a král byl popraven r. 1793. |
[d] |
Několik příkladů: Páter Alonso zpracoval v létech 1965-76 dílo - 24 svazků
obsahujících přes 5000 dokumentů o Fátimě. Dodnes platí zákaz
zveřejnění. Utajována je řada dopisů, které sestra Lucie
adresovala vrcholným představitelům Vatikánu. Kniha napsaná
Lucií v r. 1955 byla na přání papeže odeslána do Vatikánu
a nikdy nebyla publikována.[14]
|
|
[1] |
RATZINGER, Josef. TARCISIO, Bertone. ČESKÁ
BISKUPSKÁ KONFERENCE. Fatimské poselství [online]. 2013
[cit. 2013-02-22]. Dostupné z:
http://www.cirkev.cz/res/data/004/000496.pdf |
[2] |
KRAMER VON REISSWITZ, Crista. Poslední
tajemství z Fatimy: Jan Pavel II. prolomil mlčení. Praha:
Dobra, 2000, 69 s. ISBN 80-864-5900-4. |
[3] |
SIERADZKI, Andrzej Józef. Třetí proroctví
fatimské a jiná tajemná poselství. Vyd. 1. Frýdek-Místek:
Alpress, 2004, 144 s. Knihy záhad. ISBN 80-736-2001-4. |
[4] |
ADLER, Manfred. PRO FIDE CATHOLICA. Třetí
tajemství Fatimy: Das „dritte Geheimnis“ von Fatima. druhé
upravené vydání. Durach: Verlag Anton A. Schmid, 1988. překlad
Jaroslav Voříšek 1997. |
[5] |
BENDER, Hans. Zukunftsvisionen,
Kriegsprophezeiungen, Sterbeerlebnisse: Aufsätze zur
Parapsychologie II. München: R. Piper, c1983, 149 p. ISBN
34-920-0546-2. |
[6] |
GALLIANI], A. Voldben. [Aus dem Ital. übertr.
von Lotte Wagner. Dt. Übers. der Texterw. nach der 7. ital. Aufl.
Nostradamus und die grossen Weissagungen. Ungekürzte Ausg.,
nach der 7. Aufl. der ital. Orig.-Ausg. überarb. und wesentlich
erw. Neuaufl., 2. . Frankfurt/M: Ullstein, 1992. ISBN
978-354-8348-322. |
[7] |
Third Secret Timeline. FATIMA CENTER. The
Fatima Network: Our Lady of Fatima Online [online].
1996-2013, 2013 [cit. 2013-03-29]. Dostupné z:
http://www.fatima.org/f4b/3rd_secret_timeline.pdf |
[8] |
BROTHER MICHAEL OF THE HOLY TRINITY. The Secret
of Fatima … Revealed. FATIMA CENTER. The Fatima Network: Our
Lady of Fatima Online [online]. 1996-2013 [cit. 2013-03-30].
Dostupné z:
http://www.fatimacrusader.com/crthird/sfrpg04.asp |
[9] |
Zjevení Panny Marie ve Fátimě. In: Wikipedia:
the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA):
Wikimedia Foundation, 2001-2013, 11. 3. 2013 v 06:57 [cit.
2013-03-30]. Dostupné z:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zjeven%C3%AD_Panny_Marie_ve_F%C3%A1tim%C4%9B
|
[10] |
CESANEK, Andrew M. Are There Two Original
Manuscripts on the Third Secret?. FATIMA CENTER. The Fatima
Network: Our Lady of Fatima Online [online]. 1996-2013 [cit.
2013-03-30]. Dostupné z:
http://www.fatimacrusader.com/cr64/cr64pg03.asp |
[11] |
KRAMER, P. Paul, THE FATIMA CRUSADER a Překlad
D. GROF. Třetí světová válka a horší věci? (2006): The Fatima
Crusader. Rex!: Blog katolického integristy pro náročné
čtenáře. Blog katolického hnutí Odporu. [online]. 2012, 2.
března 2012 [cit. 2013-03-31]. Dostupné z:
http://rexcz.blogspot.cz/2012/03/treti-svetova-valka-horsi-veci-2006.html |
[12] |
SEMÍN, Michal. Změna papežova postoje k třetímu
fatimskému tajemství?. NTA - NÁRODNÍ TISKOVÁ AGENTURA.
Národní tisková agentura: nezávislý informační server
[online]. Te Deum 3/2010. 2010, 30.06.2010 [cit. 2013-04-01].
Dostupné z:
http://www.natia.cz/layout2_cz.aspx?pageid=1222 |
[13] |
MIGUEL, Aura. Fatimské tajemství a Jan Pavel
II. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2008, 198
s. ISBN 978-80-7195-193-3. |
[14] |
SOCCI, Antonio. The fourth secret of Fatima.
Fitzwilliam: Loreto, 2009. ISBN 978-193-0278-776.
SOCCI, Antonio. Svědectví sestry Lucie z Fatimy, Čtvrté
fatimské tajemství. 2009 |
[15] |
Poslední svědectví sestry Lucie o Fatimě
vychází knižně. ČESKÁ SEKCE VATIKÁNSKÉHO ROZHLASU.
Radiovaticana.cz [online]. 2007, 22.9.2007 [cit.
2013-04-07]. Dostupné z:
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=8437 |
[16] |
EMRICH, Louis. Neues Europa. 1963.
Německý časopis.Dostupné z:
http://www.fatima.org/thirdsecret/neueseuropa.asp |
[17] |
Bratr MICHEL Od Svaté Trojice. Toute
la vérité sur Fatima. Editions de la Contre-Réformé
Catholique. 1984-1985. |
[18] |
ASSOCIATION, Compiled and edited by Paul Kramer
and the editorial staff of The Missionary. The devil's final
battle: how rejection of the Fatima prophecies imminently
threatens the church and the world, and, what you can do about
it to protect yourself and your family. 2nd ed., rev. and
updated. Terryville, Conn: Missionary Association, 2010. ISBN
978-097-8793-425. Dostupné z:
http://www.devilsfinalbattle.com/ |
[19] |
Fatima kulminuje (2). Lumen de Lumine [online]. [cit. 2017-11-22]. Dostupné z:
https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=fatima-kulminuje-2
|
|
|