Starověké mýty a starověká náboženství.
Úvahy zasahující do oblastí duchovního poznání,
mytologie, náboženství, archeoastronomie i antropologie.
Nově: Proroctví, politika, současnost a budoucnost našeho světa.
Jdeme proti proudu k zapomenutým zdrojům.

Rubriky
Hlavní menu
Vyhledávání

Vyhledat text

Poslední komentáře
  • Re: ??:
    "Nikoliv úvaha. V dalších pokračováních se chystám uvést řadu faktů ... " (Václav Havel - český Faust)
  • ??:
    "Naštěstí je to jen vaše ..úvaha ..., mylná ..." (Václav Havel - český Faust)
  • Re: vdaka:
    "Dobrý den a děkuji za poděkování. Jen bych rozlišoval mezi křesťan ... " (Duše do nebe)
  • Re: Citace z Matouše:
    "Dobrý den, děkuji vám za upozornění. Překlep jsem opravil. S pozdr ... " (Jan Křtitel)
  • Re: :
    "V článku uvádím, že to, že židovský kalendář začíná návštěvou nejv ... " (Nibiru - kdy přiletí?)
  • vdaka:
    "Uzasna stranka..velka vdaka autorovi...presne toto zamlcovane pozn ... " (Duše do nebe)
  • Komentáře

    ke článku: Apokalypsa a 666
    ze dne 12.05.2005, autor článku: Pavel Mat.

    Komentář ze dne: 21.06.2008 16:37:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Macabei (makabejka@seznam.cz)
    Titulek: na okraj
    pre zaujimavost: videla som dokument, kde overovali autorstvo Zjavenia. ci ide o dve rozlicne osoby (dvoch Janov) alebo o tu istu, zistili, ked porovnali frekvenciu urcitych slov v oboch textoch (Zjavenie a Janovo evanjelium), a to nie zriedkavych vyrazov, ale tych najobycajnejsich slov. podla vysledkov je nespochybnitelne, ze ide o dve rozlicne osoby.

    pokial ide o problem, ci su proroctva Zjavenia urcene takym neskorym generaciam, ako je napriklad ta nasa, ci dokonca pre tych, co pridu po nas, podla mojho nazoru je ocividne, ze autor Zjavenia tak daleko nepremyslal. je vseobecne zname, ze vsetky symboly tohoto textu sa daju velmi jednoducho vysvetlit. trebars styri kone: cerveny znamena modlosluzobnictvo a preliatu krvu, cierny je hlad a mor, zelenkavo-seda je farbou mrtvolnosti, na bielom koni sedi jazdec s lukom - luk pouzivali v tom case uhlavni nepriatelia Rima.
    v podstate hlavny argument zastancov teorie, ze apokalypsa este len pride, spociva vo fakte, ze v priebehu storoci sa objavilo niekolko katastrof, ktore "ohlasilo" Zjavenie Janovo. to je vsak velmi subjektivny nazor, pretoze take nestastia a skazy, zavse aj nesmierneho rozsahu, sa skratka deju a opakuju, tak ako vojny a hocico ine. Zjavenie ako text je skratka kvalitny v tom smere, v akom by mala byt aj bezna beletria, kedze je dostatocne univerzalny na to, aby sme si v nom nasli odrazy sucasnych alebo nedavno minulych udalosti, bez ohladu na to, ze to bude nas konstrukt, nie autorsky zamer.

    co vsak proti tejto teorii hovori najsilnejsie, je fakt, ze ludstvo bolo od kolisky krestanstva az do neskoreho stredoveku (ak nie vlastne dodnes) spravidla presvedcene, ze apokalypsa sa blizi, ba ze ich mozno zastihne este za ich zivota. ratal s tym sv. Augustin, Ambroz, Origenes - nebudem vymenuvavat, plati to pre drvivu vacsinu ak nie celkom pre vsetkych. niet divu, ak si ludia v strnastom storoci, v priebehu storocnej vojny, navracajucich sa vln morovej epidemie, pocas vzniku dalsich a dalsich n

    Komentář ze dne: 22.06.2008 12:07:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (pavel_m@email.cz)
    Titulek: Re: na okraj
    Omlouvám se ale na tomto webu je nastavena max.délka komentáře. Příspěvek vám to zkrátilo, můžete jej však dopsat v rámci dalšího.
    Délku komentářů jsem nyní nastavil na dvojnásobek.

    S vaším příspěvkem k Apokalypse zcela souhlasím.

    Komentář ze dne: 24.06.2008 00:08:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Macabei (maab@email.cz)
    Titulek: uhm
    no, vdaka, sama som si vsimla prineskoro a uz sa mi to nechcelo dopisovat znova.

    kazdopadne za pozornost este stoji, co sa tusim vymazalo, ze maj to cislo 666 ma svoje vysvetlenie. kazda hebrejska hlaska ma ciselny ekvivalent a po prepise tohoto cisla vyjde NERO. co je dost zrejme, ze neslo o zlo vseobecne, ale o jeho stelesnenie v aktualnom panovnikovi. v tom spominanom dokumente vraveli, ze sa nasiel novy zvitok, alebo snad ten stary sa znova skumal, a na mieste, kde je to cislo, je poskodeny. je dost mozne, ze ide v skutocnosti o 616, nie o tri sestky. na veci to vela nemeni, lebo v tom pripade vyjde po prepise CALIGULA. zevraj.

    to iba na okraj ako dalsi protiargument tym, ktori kladu apokalypsu do buducnosti.

    viete o tom nieco viac? rada by som sa dozvedela fakty podlozene presnejsimi pramenmi.

    Komentář ze dne: 27.04.2009 19:07:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: pokračování?
    hm, a kde je slibované pokračování příště?
    končíte 4 jezdci, kteří nejsou nijak vysvětlení ....

    Komentář ze dne: 16.05.2009 13:50:09     Reagovat
    Autor: [sedaha] - Viktor Michna (viktor.michna@gmail.com)
    Titulek: antidatovat vs. antedatovat
    Nevím, jestli to už někde zaznělo, ale správně česky by mělo být slovo "antedatovat", čili "ante-" = "před-" nikoliv "anti-" = "-proti".

    Komentář ze dne: 26.10.2009 09:23:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Pavel M (@)
    Titulek: Re: antidatovat vs. antedatovat
    Máte pravdu, opravil jsem. Díky!

    Komentář ze dne: 25.10.2009 09:40:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - lincolnpark (k2k21@zoznam.sk)
    Titulek: odpoved
    vsetko to co si napisal su ci chces abo ne iba predpoklady... newem ci si podrobne cital apokalipsu predpokladam ze ano... tam sa to vsetko zobrazuje iba obrazne ( aspon dufajme ), ale on tam naznacuje dost vela veci ktore sa v podstate diali, deju a budu diat... aj to je samozrejme iba moj predpoklad... nesom odbornik a myslim ze ani taky clovek neexistuje ktory by si dokazal v hlave prelozit slova niekoho ineho... na svete zije 5,5 +- mld. ludi a pochybujem ze zmyslanie aspon 2 ludi je 100% rovnake... to dokaze iba nieco nadprirodzene ( teda Boh ak v neho veris ... )

    Komentář ze dne: 26.02.2011 09:24:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Ewiak Ryszard (ewiak.r@gazeta.pl)
    Titulek: Ohavnost zpuštění
    Bible říká: "V ustanoveném čase [král půlnoční = Rusko] se vrátí zpět." (Daniel 11:29a) To také znamená kolaps Evropské unie a NATO. Krátce potom bude jaderná válka. (4. Mojžíšova 24:23, 24; Daniel 11:29b, 30a; Matouš 24:7; Zjevení 6:4) "Velký meč" = jaderný meč. Nebude to Armagedon. To bude "začátek porodních bolestí." (Matouš 24:8)

    Daniel 11:31 = Matouš 24:15, 21, 22 = Zjevení 6:9-11; 11:2, 7; 13:7 = velké soužení malých křesťanských církví.
    "Ohavnost zpuštění" = "dravá šelma" = světová vláda (Zjevení 13:1, 2, 7b).

    Daniel 11:40-43 = Matouš 24:29 = Zjevení 6:12 = čtvrtá světová válka. (Lukáš 21:25; Zjevení 13:3; Izajáš 5:26-30; Daniel 7:11; Ezekiel 32:2-16; Habakuk 1:5-17; Sefanjáš 1:14-18; Joel 2:1-11)

    Komentář ze dne: 22.10.2011 13:33:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - lucass (@)
    Titulek: pro autora
    sice nevím kdo jste ale vím jistě že jste asi nečetl bibli dost pečlivě což dokazujou vaše články...autore:)...(nemám rád lidi co ostatní poučujou o něčem čemu sami nerozumí).

    Vytvořeno prostřednictvím phpRS .
    Copyright Pavel Matušinský     Email: pavel_m@email.cz